en_GB
Hold Ctrl-tasten nede. Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Klage på formelle feil

Har det skjedd formelle feil som for eksempel feil med eksamensoppgavene, eksamensavviklingen eller i forbindelse med vurdering av besvarelsene?

Da kan du klage på formelle feil ved eksamen. Dersom det har skjedd formelle feil ved eksamen kan det opprinnelige sensorvedtaket bli opphevet og det kan bli gjennomført ny sensur eller gjennomført ny eksamen. 

Hvordan klage

Studenter kan klage på formelle feil via StudentWeb. Gå til siden "Begrunnelse og klager" via resultatsiden eller via menyen under "Mer". Her finner du en oversikt over emner hvor det er mulig å klage på formelle feil. Trykk deg inn på det aktuelle emnet. Du finner da en knapp for å klage på formelle feil elektronisk. Knappen vil kun vise dersom fristen for å klage ikke har gått ut.

Når du klager på formelle feil må du skrive en begrunnelse for klagen og beskrive de forholdene du mener utgjør formelle feil. Du kan også laste opp dokumenter som vedlegg til klagen.

Frist

Fristen for å klage er tre uker etter at du er eller burde være kjent med forholdene som ligger til grunn for klagen.

Behandlingstid

Behandlingstid for klage på formelle feil er vanligvis en måned. Dersom det skulle ta lengre tid, vil du få beskjed om dette. Du vil motta et vedtak på e-post eller digital postkasse.

 

Ved spørsmål ta kontakt med administrasjonen ved ditt fakultet eller institutt.