en_GB
Hold Ctrl-tasten nede. Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

Premiedryss ved Hotellhøgskolen

Årets Service Forum ved Norsk hotellhøgskole var en suksess for skolen og bransjen, men kanskje en enda større opplevelse for noen av studentene på annet trinn.

Et av høydepunktene for studentene under årets Service Forum ved Norsk hotellhøgskole var premieringen av beste student i opplæringsprogrammet PMI. Det var 2. klassetrinnet som hadde fått opplæringen i dette styringskonseptet for overnattings- og restaurantbedrifter. PMI står for Performance Management Intelligence og er en løsning for inntekts- og produktivitetsstyring, støttet av en programvare, som hjelper ledelsen til å bringe organisasjonens mål ned til et operativt nivå.

Ingvill Eriksen og Stina Karlsrud ble kalt opp på scenen og mottok synlige bevis på utmerket innsats og forståelse for PMI-programmet av styreleder i PMI-konsernet, Hoang Nguyen. Lite visste de at det også skulle vanke en ekstra påskjønnelse:

Hovedpremien for de utkårede er et opphold ved et større hotell der de får lære hvordan PMI anvendes som et integrert styringsverktøy i det virkelige organisasjonslivet. Her vil studentene få god anledning til å lære seg hvordan de ulike avdelingene drives. Besøk på diverse hoteller og restauranter ligger også i pakken.

Service Forum - kontaktleddet mellom Norsk hotellhøgskoles studenter og bransjen - opplever med dette hvor nyttig et slikt arrangement kan være. Det gir skolen anledning til å skjøtte sine kontakter og til å bli kjent med siste nytt innen hotell- og restaurantdrift.

Tekst: Øyvind Sirevaag

Stine Karlsrud (t.v.) og Ingvill Eriksen får utdelt premiene av Hoang Nguyen under Serviceforum ved Norsk hotellhøgskole

Stine Kolsrud og Ingvill Eriksen får overrakt premier - og mer skulle følge. Foto: Kristoffer Rokstad